מדריך - איך מתחילים לשווק תוכניות שותפים (אפיליאטס)
בשנת 2000 התחלתי את דרכי באינטרנט וגם אני כמוך, חיפשתי את הדרך לעשות כסף דרך האינטרנט. אין לדעתי EBOOK שנכתב בארץ בנושא שלא קראתי וקראתי עשרות איבוקים וספרים שפורסמו בחו"ל במהלך השנים וקראתי אלפי פוסטים של משווקים. השתתפתי בכנסים ובסדנאות, נרשמתי לקורסים אלקטרוניים של "גורואים" מומחים בתחום והשקעתי כסף רב ושנות ניסוי וטעיה. אני חושב שאין כמעט שיטה ורעיון שקראתי שלא ניסיתי וברובם נכשלתי- רשימות תפוצה, ADSENSE, תוכניות שותפים, בלוגים, מיני סייט, פופאפ, באנרים... לכן ואני יכול להגיד לך עם יד על הלב, על מנת להצליח בשיווק באינטרנט (ובמיוחד שיווק שותפים) ולעשות כסף דרך האינטרנט אתה זקוק לתכונות הבאות - בראש ובראשונה יצירתיות, אחר כך יכולת למידה והתמדה. אין פתרונות קסם, אין קיצורי דרך ואל תאמין לשום הבטחה שמשווק אינטרנט יבטיח לך, במיוחד לא לאלו שמציעים לך התעשרות מהירה.
אוקי, אחרי שקצת חפרתי לך, זה הזמן ללמוד משהו חדש והפעם, שיטת הצמצומים, אני אחסוך לך את הזמן ואגיד לך מה רוב הסיכויים לא יביא אותך להתעשרות מהירה:
- אם חשבת לבנות אתר בנושא מסויים ואז למכור שטחי פרסום לפרסומות ובאנרים, אז אתה כנראה תקוע אי שם בתחילת שנות האלפיים.
- אם חשבת לבנות אתר ולשים פרסומות של גוגל ADSENSE אז כנראה שלא תגיע לסכומים שאותם אתה מחפש.
- אם חשבת לעשות ספאם - דרך דיוור, הפצצת תגובות בפורומים/בלוגים/פורטלים אז רוב הסיכויים שתתפס.
- אם חשבת לקנות דומיינים ולמכור אותם במחיר גבוה, אז אתה תקוע בסוף שנות ה-90.
- אם חשבת ללכת לכיוון של סקרים, אז זה כנראה לא זה.
אני חושב שרק הרשימה שהצגתי כאן חסכה לך כעת כ-10,000 ₪ ושנתיים עבודה.
הערת אגב חשובה מבחינת תאום ציפיות: המטרה של המדריך היא לתת את הבסיס ומספר כלים, אבל הדרך המלאה כיצד לבצע היא באחריותך ותלויה בכושר היצירתיות שלך. ישנם אנשים שבוחרים ללמוד ולהעמיק ועוד ללמוד ועוד להעמיק ולא קופצים למים. ישנם אנשים שקופצים למים בגישת "יהיה בסדר" ולומדים תוך כדי תנועה, כאשר עלות הלימוד שלהם היא עלות הכשלונות עד שמוצאים משהו שעובד, אבל לדעתי הדרך הנכונה היא להעמיק את הידע, אפילו להקדיש לכך חודשיים, תוך כדי השקעה כספית לא גדולה. במידה ומוצאים משהו שמצליח אז להרחיב את ההשקעה. חשוב לא לבזבז כסף שאין לכם. ישנן הרבה מאד חברות שעושות את מרבית הכסף שלהן על אנשים חדשים בתחום. אתם מוציאים כספים כדי ללמוד או כאשר אתם מפנטזים על הצלחה והם מרוויחים כאשר רק אחוזים בודדים מצליחים להחזיר את ההשקעה.
בואו נתחיל לדבר על הנושא של תוכניות שותפים -(אפיליאטס) ונתמקד לצורך הדוגמא בתוכניות שבארץ (למרות שההיצע מאד דל ולא מפותח כמו בחו"ל). תוכנית שותפים היא פלטפורמה שמאפשרת לך כמשווק לפרסם מוצרים או שרותים של אחרים ולקבל עמלה. קיימות בארץ מספר רשתות תוכניות שותפים שדרכן מתבצע כל התהליך של ההתקשרות, אתה נרשם אליהן, רואה הצעות שאתה רוצה לשווק ובמידה ואתה מצליח לשווק, הן משלמות לך עמלה (הן כמובן גוזרות נתח מסויים מבעל המוצר או השרותים).
לדוגמא איך זה עובד:
אם מכללה מסויימת רוצה לשווק קורס טכנאי מחשבים, היא פונה לרשת של תוכניות שותפים וסוגרת איתה שהיא מוכנה לשלם 100 ₪ עבור כל ליד (טופס שנרשם פוטנציאלי מילא). הרשת מציגה באתר שלה את הבקשה לשיווק הקורס ואומרת שהיא מוכנה לשלם 80 ₪ לכל ליד שימולא על ידי נרשם פוטנציאלי. אתה כמשווק רואה את הבקשות לשיווק ומציע את עצמך כמשווק של התוכנית (הכל נעשה אוטומטי דרך האתר של רשת השותפים). ברוב המקרים רשתות השותפים יציגו באתר שלהם כלים לשיווק ובעיקר באנרים מוכנים לשיווק קורס טכנאי המחשבים וכו'. אתה מפרסם את הבאנרים על חשבונך ומקבל עמלה (לחיצה על הבאנר תשדר ID מסויים שמזהה רק אותך, כך שהם ידעו לשייך הקלקות על הבאנרים למשווקים השונים ולדעת למי לשלם את העמלה).
אחת הבעיות של אפיליאטס מתחילים היא העובדה שרוב רשתות השותפים בארץ לא מוכנות לקבל אפיליאטס ללא ניסיון. אחד הפתרונות שעשוי לעזור לדעתי, זה להרשם לרשת שותפים בחו"ל בעלת תנאי קבלה יותר קלים כגון VigLink. כמה מילים על VigLink, מדובר ברשת שותפים שעובדת בשיטה מיוחדת. במקום שתנסו להרשם לרשתות שותפים רבות ותנסו להתקבל, היא מרכזת את ההצעות של הרשתות השונות במערכת אחת והיא עובדת בשיטה מיוחדת שמחליפה באופן אוטומטי ביטויי מפתח לקישורים שעשויים להניב עמלה. כאמור, בתור מתחילים, מה שחשוב זה להתחיל להיות אקטיביים ולהכיר את התחום ואחר כך ללמוד שיטות נוספות ולהתמקצע. יכול להיות שבתור מתחילים לא מקבלים אתכם לרשתות שותפים, אבל בעתיד כשתגיעו עם ניסיון (אולי כאשר תשווקו דרך VigLink) תתקבלו. בחו"ל יש הרבה יותר הזדמנויות מבחינת מגוון רחב של רשתות שותפים.
הערה: אני חוסך לך את הזמן בלחפש רשתות תוכניות שותפים אחרות או אתרים שמציעים תוכניות שותפים. חשוב להתמקד, במידה ותצליח תמיד תוכל להתרחב לרשתות נוספות. אחת הטעויות שלי הייתה שנרשמתי להמון רשתות בו זמנית ולא הצלחתי להפיק את המירב מכל רשת.
כאשר מתחילים בשיווק שותפים, יש נטייה לקפוץ מנושא לנושא. כל פעם ששיווק מוצר אחד לא מצליח או כל פעם שראיתם סרטון
יוטיוב שמבטיח לכם הבטחות ואיך אפשר להרוויח בשיווק שותפים בקלות אתם נשאבים לאותו הכיוון.
מכיוון שקשה למי שמתחיל בשיווק שותפים להחליט מהי הדרך הנכונה, לדעתי כדאי לנסות לאתר את התחרות מול משווקים אחרים. בקליקבנק לדוגמא יש אפשרות לבחון את מדד ה - gravity שמציג את כמות המשווקים של אותו המוצר, אבל אפשר לנסות למדוד את התחרות גם לפי הנישה (נישות תחרותיות מול נישות קצה), וותק המוצר (מוצר שרק הושק מול מוצר וותיק), היקף התחרות במקורות הפרסום (ניתן לבדוק את כמות המודעות המתחרות בגוגל, בינג ופייסבוק).
בואו נדון בקצרה איך בוחרים מוצרים לשיווק שותפים
כאשר אנחנו בוחרים הצעה חשוב לבדוק מספר מרכיבים:
1.
מה הנישה של המוצר - לדוגמא: תחום המשכנתאות או תחום ה-SMS וכו'. לכל נישה זקוקים להתמחות שונה וישנן נישות שמתאימות בעיקר למשווקים מתקדמים. לצורך הדוגמא, תחום המשכנתאות דורש ידע נרחב ולמרות שמוכנים לשלם הרבה עבור כל הצלחה, ההשקעה הדרושה מהמשווק היא גדולה ולכן רוב הסיכויים של משווק חדש להפסיד כסף אם יבחר בנישה הזאת.
2.
כמה מוכנים לשלם לנו עבור מכירת המוצר - לדוגמא: אם נקבל 2 ₪ עבור כל ליד, רוב הסיכויים שנפסיד כסף מכיוון שיעלה לנו יותר מ-2 ₪ להצליח ולשווק את המוצר. ההצעות הללו בדרך כלל מתאימות למשווקים שכבר יש להם פלטפורמה עובדת של אתר שמניב תנועה טבעית ולכן אין עלות פרסום.
3.
מה אחוזי ההצלחה של אחרים - לדוגמא, לעיתים מוצג נתון של EPC - רווח ממוצע עבור 100 הקלקות. אם לדוגמא ה-EPC הוא 8 ₪ , אז כל 100 כניסות לדף הנחיתה של הלקוח אנחנו בממוצע צריכים להחזיר לנו 8 ₪.
הנתון עוזר לנו לחשב כמה "מותר" לנו להשקיע בפרסום כדי להביא להקלקה. לדוגמא אם נשקיע 1 ₪ בהקלקה במודעה שנשים בגוגל וה-EPC הוא 8 ₪ אז נפסיד 92 ₪ בכל 100 כניסות.
4.
יחס המרה - נתון המייצג את אחוזי הגולשים שמגיעים לדף הנחיתה של בעל המוצר ומשאירים פרטים. לדוגמא, יחס של 1:10 אומר ש-10% מהאנשים שנכנסים ממלאים פרטים. אנחנו כמובן נחפש מוצרים לשווק בעלי דפי נחיתה טובים.
5.
האם יש לנו כבר ניסיון בנישה או ידע אישי - לדוגמא, אם אנחנו מתמחים בגלישת גלים ואנחנו רואים הצעה לשווק קורס לגלישת גלים, אז יש לנו יתרון:
א. אנחנו יכולים להזדהות עם קהל היעד של המוצר ולהבין טוב יותר מה היה משכנע אותו לרכוש.
ב. יש לנו יכולת טובה יותר לכתוב תכנים בנושא או לדעת האם תכנים בנושא שהזמנו מגורם חיצוני על מנת שיכתוב אכן נכונים/ משכנעים.
ג. קשרים - לרוב אנחנו מכירים אנשים נוספים שמתעניינים באותו התחום.
עכשיו איך עושים את זה מבחינה טכנית. ניקח לדוגמא את המערכת של SEKINDO
נלחץ בתפריט על מאגר הקמפיינים ונוכל לראות את ההצעות ממויינות לפי קטגוריות. לחיצה על כל הצעה תוביל לדף מורחב,
בדף המורחב נראה נתונים נוספים.
בראש ובראשונה תלחצו על הקישור דף הנחיתה של המפרסם על מנת לראות האם הדף משכנע. ואחר כך שימו לב לכלי השיווק שהוא מציע (לדוגמא איזה באנרים וכו') ומהם דרכי השיווק שמותר לנו לפרסם. לדוגמא במידה ואסור לדוור ואנחנו חשבנו על אסטרטגיית שיווק של דיוור לרשימת תפוצה אז ייתכן שהמוצר לא מתאים לנו לשיווק.
אני מציע לכם לעבור על כל ההצעות.
(הרבה פעמים יש את אותן הצעות לשיווק במספר רשתות, אבל אין אחידות לגבי העמלה שאותה תקבלו ואז כדאי לבחור בהצעה ברשת שמציעה את העמלה הגבוהה יותר).
תעשו רשימה של הצעות שאתם חושבים שמעניינות אותכם וכדאי לנסות לשווק ועכשיו נדבר על אסטרטגיות שונות לשיווק באינטרנט.
לאחר שכבר הכרנו את תוכניות השותפים, נרשמתם לרשת שותפים ודיברנו על איך לבחור הצעות לשיווק נדון בקצרה בשיווק.
על מנת לשווק מוצרים ושרותים באינטרנט יש דרכים רבות. לא כל שיטות השיווק מתאימות לכל מוצר ואתם לא חייבים להשתמש בכל שיטות השיווק על מנת לשווק. אני ממליץ לכם להתמחות בשיטת שיווק אחת לפני שאתם עוברים לשיטה השנייה. למרות זאת, לא צריך ללכת ראש בקיר, לפעמים אנחנו כל כך מאוהבים בשיטה שלנו, שאנחנו מסרבים לנטוש אותה בזמן, כאשר היא לא עובדת ואנחנו ומנסים לחלוב אותה עד שתצליח וזה לא תמיד קורה.
אחת השיטות הנפוצות להבאת תנועה היא שימוש במערכות הפרסום של גוגל (ADWORDS) פייסבוק, לינקדאין וכו'. במערכות הללו יש אפשרות לשלם עבור הקלקה (PPC) או לשלם עבור חשיפות. לדוגמא 10 ₪ עבור 1000 חשיפות של המודעה שלנו (גולשים שצפו במודעה שלנו), בלי התייחסות לכמות ההקלקות על המודעה.
אני לא יכול מן הסתם במסגרת המדריך הראשוני להרחיב על כל אחת ממערכות הפרסום ויש ספרים שלמים וקורסים רק על פרסום בכל אחת מהן, אבל חשוב שתבינו את הרעיון ואת הידע המורחב תלמדו מהמידע הרב שנמצא באינטרנט.
לא כל מערכת פרסום מתאימה לכל הצעה. לדוגמא: יש הצעות שלפייסבוק יש יתרון בפילוח הדמוגרפי שלה, אבל לדוגמא שיווק מוצר למנהלים עדיף להשתמש ברשת החברתית העסקית - לינקדאין. גם לגוגל יש הצעות שמשתלם לפרסם שם, אבל בדרך כלל למתחילים יהיה קשה מאד להצליח לפרסם ולהרוויח. לדוגמא, אם ניקח שיווק של מוצר לתחום התיירות, אז מתחיל עלול לשלם כ-30 ₪ עבור הקלקה ומפרסם מתקדם בעל ניסיון יוכל למצוא דרכים לשלם 60 אג' עבור הקלקה (לדוגמא: בחירת מילים ממירות אבל זולות יותר או ביצוע אופטימיזציה נכונה לקמפיין).
בסרטון הבא אני מסביר פרמטרים שעוזרים לבחור בקורס לשיווק שותפים, חשוב לצפות עד הסוף מכיוון שיש בו הרבה מידע רלבנטי (23:05) - לחצו למטה פעמיים על הסרטון להפעלה:
קורס מומלץ בעברית לשיווק שותפים
מה עכשיו? איך לומדים על תחום שיווק שותפים ואפיליאטס?
אני מקבל הרבה פניות מגולשים ששואלים איך מתחילים. יש באינטרנט הרבה מידע, אבל במיוחד למי שמתחיל בתחום יש הרבה שאלות ומישהו צריך לעשות סדר ולתת תשובות.
למזלנו, הרים את הכפפה בחור בשם אלכס, שהוא מצד אחד אפיליאט מצליח אבל מצד שני גם בורך ביכולת להדריך וללמד בצורה נעימה, קלה ולא מתפלצנת.
אלכס בנה קורס שמכיל 15 מודלים מחולקים לעשרות שעות של סרטוני הדרכה
בעברית. אני אישית עשיתי את הקורס ולמרות שאני מכיר את התחום למדתי הרבה ורעננתי את הידע.
מה שמיוחד
בקורס שלו שמלמד איך להיות אפיליאט שהוא בנוי משלבים ובעצם זה בדיוק המדריך של צעד אחר צעד שאתם מחפשים כדי ללמוד איך להתחיל בשיווק שותפים ולהיות אפיליאט. ההרשמה היא פשוטה (שם ואימייל). חשוב לציין, הקורס דורש השקעה חודשית כתנאי לצפייה.
אז מה סדר הפעולות הבאות?
1. אני ממליץ להרשם ל
קורס בעברית המכיל 15 מודלים מחולקים לעשרות שעות של סרטוני הדרכה ללימוד שיווק שותפים ולהתחיל לצפות בסרטונים ולצבור מידע.
2. תתחילו ללמוד ולהיות אקטיביים, רק כך תגדילו את הסיכויים להצליח בתחום...
לסיכום, ניסיתי להסביר בקצרה את הרעיון של תוכניות שותפים ואיך אפשר להתחיל. תקחו בחשבון שרוב המשווקים לא מצליחים להיות אפיליאטס ומפסידים כסף וזמן (לכן במידה ואתם נכנסים לתחום, תלמדו היטב ותשקיעו בצורה מבוקרת). אל תאמינו לכל איבוק שאתם מקבלים בחינם (וגם לאלה ששילמתם עליהם כסף רב) אבל אם תצליחו אז הרווחתם תחום מרתק. בהצלחה