אין ספק שכולם רוצים להרוויח כסף בשיווק שותפים, אבל בדרך כלל מי שמתחיל בתחום רואה שזה לא כל כך פשוט כמו שחשב. שיווק שותפים דורש הרבה מאד מידע והרבה מאד עבודה. אני אנסה להציג מספר שיטות שמתאימות למתחילים וייתכן שלפחות אחת מהן תצליח לכם.
השלב הראשון בכל תהליך של שיווק שותפים הוא בחירת נישה ומוצר לשיווק. יש כאלה שבוחרים לפי העמלות, יש כאלה שמתעניינים בתחום מסוים ויש כאלה שפשוט עושים מחקר טרנדים עונתיים ובוחרים את המוצרים לפי עונות השנה, חגים או אירועים מיוחדים (אירוע יכול להיות Black Friday אבל גם יכול להיות מונדיאל, אירוויזיון, אולימפיאדה או כל דבר אחר).
לאחר שבחרנו את הנישה, מצאנו מוצרים, חקרנו תחרות והצלחנו להתקבל ברשתות השותפים לשיווק המוצרים נעבור לשלב הבא והוא בניית משפך שיווקי.
כאשר אני מדבר על שיטות שונות לשיווק שותפים, הכוונה שלי היא סוגי משפכים, מקורות תנועה ודרכים להמרת תנועה בדרך למכירה. אחת השיטות הנפוצות ושלדעתי מתאימה מאד למתחילים היא בניית בלוג נישתי. זה נכון שמשווקי שותפים וותיקים יכולים לראות שיווק בבלוג כאיטי ודורש הרבה מאד עבודה, אבל לדעתי משווקי שותפים מתחילים יכולים ללמוד המון מבניית בלוג, שעשוי לתרום ולעזור להם גם בשיטות שיווק מתקדמות יותר. דבר ראשון והכי חשוב, בניית בלוג דורשת לצאת מאזור הנוחות ולהתחיל לעבוד. זה דורש ממכם לכתוב תכנים או להשיג תכנים מכותבים מקצועיים, זה דורש ממכם לבנות טכנית את הבלוג, לחבר דומיין, חבילת אחסון, עיצוב וכו'. וזה דורש ממכם להיות עקביים ולהעלות תכנים באופן תדיר.
שיטה נוספת, שמתאימה למשווקי שותפים מתחילים היא שימוש ברשתות חברתיות. כיום, ניתן לפתוח חשבון בטיקטוק לדוגמא, לצלם סרטון בפלאפון הפרטי שלכם ולהעלות תוך כמה דקות. אין ספק שהנגישות לכל אחד והקלות של העלאת התכנים פותרת את המחסום הטכני שיכול לעכב משווקי שותפים מתחילים וזה מצוין. למרות זאת, לא מדובר בפתרון קסם מידי ועל מנת להצליח בשיווק שותפים דרך רשת חברתית חשוב לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח ולהיות נכונים להתמיד ולהעלות תכנים באופן מתמשך לאורך חודשים ושנים.
שיטה נוספת, שלדעתי פחות מתאימה למשווקי שותפים מתחילים (למרות שהרבה פעמים "גורואים" ידחפו אליה) היא פרסום ממומן בפייסבוק, יוטיוב, גוגל אדס, בינג אדס וכו'. בשיטה הזאת אתם מייצרים משפך שבו אתם מגדירים תקציב עבור פרסום ובמידה ואתם מצליחים לבצע מכירות עם הכנסה גבוהה מההוצאה על הפרסום אז נשאר לכם רווח ומשם מתחילים בסקיילינג. היתרון העיקרי של השיטה הזאת הוא מיידיות וסקיילינג במידה וזה מצליח, אבל החיסרון הוא שרוב המשווקים המתחילים נכשלים בשיטה הזאת והרבה פעמים מחליטים לפרוש מהתחום. אם אני הייתי במקומכם מתחיל בפרסום ממומן, הייתי בוחר תקציב נמוך ומשווק במוד מחשבתי שכל הוצאה היא לצורך למידת תחום ולא לצורך רווח.
השיטה האחרונה שאני רוצה לדון בה היא יצירת משפך ממוקד בבניית רשימת דיוור. המטרה של המשפך היא בדרך כלל יצירת נכס אסטרטגי מבודד מהשפעות חיצוניות כגון שינויי אלוגריתם של גוגל או מגבלות של רשתות חברתיות על אפיליאטס. הנושא הכי חשוב לדעתי בצורת שיווק הזאת הוא שיווק לפי הכללים כדי לא להסתבך עם ספאם. הרגולציות בשנים האחרונות, מגבילות מאד את הדיוור וקל מאד אפילו לא במתכוון להפר איזה חוק.
לסיכום, קיימות שיטות רבות לשיווק שותפים. אין ספק שניתן להרוויח בתחום אבל חייבים לבוא בראש של השקעה לטווח ארוך ולהוציא מהראש כל מני מחשבות של התעשרות מהירה. בהצלחה!