הצעת מחיר לבניית אתר אינטרנט

הצעת מחיר לבניית אתר


קיבלתם בחברה החלטה להקים אתר חדש או שאתם מעוניינים להקים אתר חדש לעסק ועכשיו הגיע הרגע החשוב של קבלת הצעות מחיר לבניית אתר אינטרנט מחברות לבניית אתרים או מבונה אתרים פרילנסר. ובכן, מה עושים?

רוב האנשים, נכנסים לגוגל ומקישים "בניית אתרים" או "הצעת מחיר לבניית אתר" ומתחילים לסרוק את התוצאות ולהיכנס לאתרי החברות. לאחר שלב הגישושים והלמידה הראשוני אתם בטח מבולבלים. זה מדהים כמה אתרי החברות לבניית האתרים בישראל דומים. כולם מתהדרים בתואר "חברת בניית האתרים המובילה בישראל", כולם "בעלי טכנולוגיה מתקדמת ומערכת ניהול תוכן הטובה בישראל" וכו'. אוקי, הבנתם את הרעיון, נשים את הציניות בצד ונכנס קצת לפרקטיקה.

לאחר שקיבלתם מספר הצעות מחיר (אני מאמין שחלק מההצעות קיבלתם לאחר פגישת אפיון מקיפה עם איש מקצוע וחלק כטמפלייט אוטומטי של הצעת מחיר סטנדרטית שמופקת בשתי דקות ונשלחה אליכם באימייל על ידי איש מכירות), אתם צריכים לבחון את הצעות המחיר כדי להחליט על החברה המתאימה. וכאן מתחילה הבעיה, אחת הבעיות הגדולות של הלקוחות, שמעוניינים לבנות אתר, היא חוסר ידע מספיק לבחון את הצעות המחיר לבניית האתר, שהם מקבלים מהחברות השונות. חלק מההצעות מכילות עשרות סעיפים של "הערות באותיות קטנות" שנכתבו בצורה מהוקצעת על ידי עורכי דין וחלק מההצעות כל כך כלליות שאתם לא בטוחים מה התוצאה הסופית שתקבלו בסוף.

עכשיו, אני אתן לכם מספר שלבים וטיפים כדי לבחון את הצעות המחיר לבניית האתר:

  1. שלב ראשון - האם הצעת המחיר נשלחה לאחר שיחה, פגישה או אפיון מעמיק או שנשלחה כמעט אוטומטית על ידי איש מכירות?
  2. שלב שני - התרשמות כללית מהצעת המחיר לבניית האתר, האם ההצעה נראת מקצועית, משדרת אמינות, האם בהצעת המחיר יש פרטי יצירת קשר ברורים של החברה לבניית האתר הכוללים טלפון או רק אימייל כללי לפניות. האם ההצעה מפורטת או שטחית, האם ההצעה היא שבלונית או שיש בה התייחסות ספציפית לכם, לדרישות שלכם וכו', שעוזרים לנו להבין שמישהו ישב וחשב עליכם, על הצרכים שלכם, מתחרים, קהלי יעד וכו' לפני כתיבת הצעת המחיר לבניית האתר ושליחתה אליכם. שימו לב, האם ההצעה מנופחת או ממוקדת - ישנן הצעות מחיר שמכילות 20 עמודים, שכמעט לא רלבנטים ללקוח, אבל נותנים לו רושם של הצעה מפורטת, בלי שהוא ישים לב לדקויות ולדברים שחסרים בהצעה או שכתובים נגדו.
  3. שלב שלישי - בחינת המרכיבים הכללים של הצעת המחיר לבניית אתר האינטרנט. ההצעה צריכה להכיל, הקדמה ומבוא על החברה שבונה, מפת אתר ראשונית, אפיון של המודולים השונים, טבלה שמציגה את העלויות ואיזור ההערות (אחד האיזורים הכי חשובים). אם חסר אחד המרכיבים הללו, זו נורת אזהרה.
  4. שלב רביעי - בחינת מערכת ניהול התוכן שמוצעת לכם - האם מדובר במערכת קוד פתוח או במערכת ניהול תוכן שנבנתה במיוחד עבורכם. לכל אחד מסוגי מערכות ניהול התוכן הללו יש יתרונות וחסרונות, אבל בחינה של הפתרון המוצע תעיד לרוב על טיב החברה שעומדת מאחורי ההצעה לבניית האתר.
  5. שלב חמישי- בחינת איזור האפיון של המודולים - אני מודה, זה אחד השלבים היותר קשים לביצוע על ידי אנשים שאינם בקיאים ברזי האינטרנט. חשוב לקרוא את הפרוט של כל מודול ומודול ולראות האם הוא מייצג את הדרישות שלכם. שימו לב האם המודולים כתובים בצורה כללית או שהושקעה בהם מחשבה לצרכים שלכם.
  6. שלב שישי - בחינת טבלת המחירים והעלויות - שימו לב במיוחד לסעיפי התחזוקה והעדכון לאחר העלאת האתר לרשת. בדרך כלל מתחילות הבעיות הגדולות לאחר שהאתר נמצא ברשת מספר חודשים. בשלב זה ההתלהבות של החברה שבנתה את האתר כבר ירדה (שולם מלוא הסכום עבור בניית האתר) והיא כבר נמצאת בראש של הלקוחות החדשים האחרים שלה ופרוייקטים חדשים שהיא צריכה לבנות.
  7. שלב שביעי - בחינת איזור ההערות. שימו לב לגבי אפשרויות ומועדי התשלום, מה קורה אם תרצו לעזוב את החברה (האם תקבלו את האתר ומערכת הניהול אליכם או שאתם כבולים), האם יש תשלום עבור הגהות, זמני ביצוע, האם יש תשלום עבור הכנסת תכנים, האם יש תשלום עבור תמונות, התייחסות לשפות שונות וכו'. תקראו כל סעיף ומה שלא ברור אל תתביישו לשאול.
בהצלחה,
SEOMASTER