יוטיוב הינו אחת הפלטפורמות הטובות ביותר לשיווק שותפים כיום. יש ביוטיוב כמות עצומה של גולשים ומכיוון שמדובר למעשה במנוע חיפוש, הרבה מאד גולשים ניגשים ליוטיוב כדי למצוא פתרונות לבעיות או לחיפוש מוצרים. לנקודה הזאת אנחנו מכוונים בשיווק שותפים.
השלב הראשון בשיווק שותפים ביוטיוב, כמו בכל כל אחת מהפלטפורמות, הוא בחירת נישה ומוצר. ביוטיוב אפשר לשווק במספר רב של נישות מכיוון שאפשר ליצור סרטונים כמעט בכל נושא. למרות זאת, אם המטרה שלכם היא לקדם הצעות CPA אז לדעתי העלאת סרטונים היא פחות הדרך המתאימה. נקודה נוספת, יוטיוב משתדל לשמור על סטנדרט גבוה ככל הניתן ולכן במידה ותשווקו הצעות מפוקפקות או פישינג אז סיכוי גבוה שיעלו עליכם ותחסמו (בלי קשר ליוטיוב, שיווק הצעות כאלה הוא לא אתי או מוסרי).
לאחר בחירת הנישה, חשוב לבנות אסטרטגיית שיווק. ניתן לשווק ביוטיוב במגוון דרכים ולכן תתאימו את צורת השיווק למוצר ואל תנסו תמיד לשווק כל דבר באותה הצורה. דוגמא לכך, האם אתם רוצים להקים ערוץ ביוטיוב שעוסק ב-reviews על מוצרים מכל נישה, או שאתם רוצים לבנות ערוץ בנישה מסויימת, לדוגמא שיווק שותפים ובתוכה יהיו סרטונים אינפורמציה לצד סרטוני review. כמובן זאת רק דוגמא אחת, אבל המטרה שתגשו לתהליך בראש פתוח ותנסו לבצע חשיבה ותוכנית לפני תחילת ההקמה.
מעבר לתכנים של הערוץ, אתם צריכים להחליט איזה משפך שיווקי מתאים לכם ולמוצר. לדוגמא, האם אתם מעוניינים להפנות את הצופים לעמוד נחיתה לצורך איסוף אימיילים ודיוור מתמשך או שאתם מעוניינים להוביל ישירות לעמודי המוצר שאותו אתם משווקים.
השלב הבא הוא יצירת התכנים לערוץ. תבנו תוכנית (עדיף באקסל) שבה תתכננו את תדירות העלאת התכנים. לדוגמא תחליטו שאתם מעלים 2 סרטונים ארוכים בשבוע וסרטונים קצרים אחד ליום. בצורה כזאת תוכלו להעריך את ההשקעה הדרושה מכם ותצרו לעצמכם תיאום ציפיות.
יש נטייה טבעית להתחיל להעלות תכנים בתדירות גבוהה בהתחלה ואחר כך לרווח את פרסום הסרטונים. יצירת הסרטונים צריכה להיות עקבית כחלק מתוכנית, אחרת מהר מאד תראו שאתם עוברים מסרטון ביום, לסרטון בשבוע ומשם לסרטון בחודש. שיטה נוספת היא יצירת מבחר סרטונים ביום אחד קבוע ותזמון הסרטונים שיפורסמו לפי תאריכים באופן אוטומטי. בצורה כזאת, אתם יכולים להקדיש יום אחד בשבוע שבו אתם מכינים את הסרטונים ויהיה לכם יותר קל לעמוד בזה מאשר יצירת סרטונים במהלך השבוע תוך כדי דחיפת הסחות דעת ומטלות אחרות.
תהפכו את יצירת הסרטונים למשהו כיפי ולא כמטלה שוחקת על מנת שיהיה לכם יותר קל להתמיד.
לגבי צילום הסרטונים, אני ממליץ להתחיל בציוד שקיים לכם כיום, לדוגמא שימוש בפלאפון או תאורה בייתית. אחר כך תוכלו לרכוש ציוד נוסף ברגע שתראו שאתם מתמידים וזה משהו שעוזר לכם. יש נטייה והתרגשות לפעמים לרכוש בהתחלה את הציוד היקר (כולנו אוהבים גדג'טים), אבל לפעמים זה רק מעכב את ההתחלה והעשייה. לדעתי יותר חשוב שתתחילו מאשר שהסרטונים יהיו מקצועיים.
מעבר לכך, ניתן להפיק סרטונים בכלים חינמיים כמו OBS Studio ולא חייבים תוכנות יקרות בהתחלה (וגם בהמשך).
נושא נוסף שאני רוצה להעלות הוא נושא התפאורה והתאורה לצילומים (במידה ואתם מצלמים את עצמכם ולא רק צילומי מסך). יש ביוטיוב סרטונים שנותנים טיפים איך לעצב תפאורה פשוטה ומעניינת ואיך למקם את התאורה (המלאכותית) או את המיקום של הצילומים בהתאם לתאורה טבעית.
אחרי שאתם מעלים את הסרטונים, שימו לב לשימוש במילות מפתח בכותרות, בתיאור, בשמות הסרטונים וכו'. הדבר יכול להעלות משמעותית את אחוזי הצפיות בסרטונים שלכם.
ערוץ יוטיוב הוא קהילה ולכן זה לא חשוב רק להעלות את הסרטונים, תקפידו לענות לתגובות ולמחוק תגובות ספאם. בצורה כזאת הערוץ יהיה נקי ויראה מעורבות גבוהה עבור יוטיוב שחשובה למיקומים שלכם.
שתי נקודות אחרונות: סוגי סרטונים וסטטיסטיקה. ברגע שיוטיוב העלו את YouTube Shorts (כחלק מהתחרות בטיקטוק) הם שינו בצורה משמעותית את השימוש בפלטפורמה ובצריכה של הסרטונים. תשתמשו בסרטונים הקצרים כדי להעלות את כמות העוקבים שלכם באופן מהיר ותשתמשו בסרטונים הארוכים כנכסים אסטרטגיים לאורך זמן שבהם תספקו תוכן (לסרטונים הקצרים יש תפוגה קצרה עיקרית של יום יומיים).
לגבי הסטטיסטיקה, תכנסו באופן יומיומי לסטטיסטיקה ותנסו ללמוד כמה שיותר. תבחנו איזה סוגי סרטונים עובדים יותר ופחות ותבצעו התאמות בהתאם.
לסיכום, אין ספק שיוטיוב משמש פלטפורה מצויינת לשיווק שותפים, תבואו ערוכים לעבודה קשה מבחינת תאום ציפיות וכך תגדילו את הסיכויים שלכם להצליח ולהתמיד. בהצלחה!