בלוג שיווק שותפים

המלצה: אם אתם מתחילים בתחום כדאי לכם לקרוא קודם את המדריך שלנו - איך מתחילים לשווק תוכניות שותפים (אפיליאטס)

איך לאסוף אימיילים לשיווק שותפים?


בניית רשימה עדכנית וממוקדת היא אחת השיטות הטובות והוותיקות ביותר בשיווק שותפים. אתם יכולים לשלב אותה במשפך שיווקי שמשתמש בשיטות נוספות כגון פרסום ממומן או כחלק משיווק אורגני.

לרשימת דיוור יתרונות רבים:
 
1. הנקודה הכי חשובה היא עצמאות. בניגוד לשיטות הטראפיק השונות שתלויות בגורמים אחרים, לדוגמא גוגל ו-SEO או יוטיוב ופייסבוק, הרשימה היא נכס בלעדי שלך ואתם לא תלויים בחסדים של הפלטפורמות האחרות שעשויות לבצע שינויים או להרע את התנאים להשגת הטראפיק.
 
2. עלות -  העלות החודשית להחזקת הרשימה היא מאד נמוכה ויכולה להסתכם בכמה עשרות שקלים כל חודש.
 
 
3. תדירות השיווק – אתם יכולים להחליט על תדירות השיווק לפי הצרכים שלכם. לדוגמא לשלוח אחת לשבוע אימייל לרשימה על מנת לחמם אותה לקראת השקה ולתת בוסט של אימיילים יומיומיים כמה ימים לפני ההשקה.
 
4. משפכי שיווק – אתם יכולים לבנות משפכי שיווק מתקדמים על סמך פרמטרים רבים כגון כל מי שהקליק על אימייל מסוים יכנס לרשימה ממוקדת ויתחיל משפך חדש וכו'.
 
5. מיידיות – אתם יכולים לשלוח אימייל לרשימה תוך מספר דקות. אתם לא תלויים באיטיות של גוגל בתוצאות האורגניות או באישור הקמפיין שלכם בפלטפורמה ממומנת.
 
6. סקיילינג – אתם יכולים להגדיל את הרשימה כמעט בלי סוף.
 
7. יציבות – בניית נכס מאפשרת יציבות שאינה תלויה בתקציב.
 
אחרי שסקרנו את היתרונות, חשוב לדעת שבשימוש ברשימות דיוור יש גם חסרונות:
 
1. חוק הספאם – אחת הבעיות הגדולות ביותר של דיוור הוא הסכנה שמישהו יחליט ששלחתם לו אימייל ללא אישור ויתבע אותכם.
 
2. רשימה צריך לתחזק, אם לא תתחזקו את הרשימה ותשלחו דיוור אחרי שנה לרשימה, אחוזי הפתיחה יהיו נמוכים מאד.
 
3. אחוזי הפתיחה של האימיילים יכולים להיות נמוכים מכיוון שאנשים כבר התרגלו לזהות את האימיילים הפרסומיים והם מוחקים או מתעלמים מהם.
 
על מנת לבנות רשימת דיוור ישנן מספר שיטות כאשר הנפוצה ביניהן היא בניית דף נחיתה שמתמרץ הכנסת אימייל בתמורה למשהו חינמי (מדריך, איבוק, שירות חינמי וכו').
 
שיטה נוספת היא להציע לאנשים שרוכשים מכם מוצר להיכנס לרשימת התפוצה לצורך עדכונים או הנחות עתידיות. לפעמים ההצעה להירשם לרשימה נמצאת בדף התודות לאחר הרכישה ולפעמים היא נמצאת באתר באופן טבעי ומתמרצת הנחות.
 
שיטה שלישית, שמגיעה דווקא מעולמות האופליין היא תמריץ של הרשמה למועדון או רישום במהלך כנס שבו אתם משתתפים תוך כדי הצעה להטבה מסוימת.
 
נקודה אחרונה שחשוב לציין, הקישור הכי חשוב בדיוור שלכם הוא דווקא הקישור להסרה מרשימת התפוצה. האחריות שלכם היא להוסיף את האפשרות ללקוחות להסיר את עצמם מהרשימה בלי בעיות. זה גם מבחינה חוקית וגם מבחינה אתית. האמינות והשם שלכם זה הדבר הכי חשוב בשיווק ובעסק ואתם לא רוצים שאנשים יתלוננו בגלל שהם חושבים שהם לא מקבלים ערך או שהם מקבלים דיוור ללא הסכמתם.
 
לסיכום שימוש בדיוור הוא דרך מצויינת  לעשות שיווק שותפים. בעזרת בניית משפכים מתקדמים ותוכן איכותי אתם יכולים לבנות לעצמכם נכס מניב שעצמאי ככל הניתן מהשפעות של גורמים חיצוניים.