בלוג שיווק שותפים

המלצה: אם אתם מתחילים בתחום כדאי לכם לקרוא קודם את המדריך שלנו - איך מתחילים לשווק תוכניות שותפים (אפיליאטס)

איך בוחרים מקורות תנועה להצעות שיווק שותפים?


כאשר אנחנו משווקים יש לנו הרבה מקורות תנועה אפשריים. למרות זאת, לא כל מקור תנועה מתאים לכל קהל יעד ולא כל מקור תנועה מתאים לכל הצעה. אנסה לעשות סקירה קצרה של האפשרויות:

Google Adwords - גוגל מאפשרת לנו להגיע לקהל יעד גדול ממוקד חיפוש או תוכן. למרות זאת, גוגל לא מאפשרת קישורים ישירים להצעות אפיליאטס ויש לה הגבלות משמעותיות על תוכן הקמפיינים וההצעות.
כמו-כן, העלות עבור הקלקה גבוהה יחסית.

Bing - למרות שלפעמים יש נטיה לזלזל בכמות החיפושים בבינג, דווקא זה יכול לגרום לתחרות קצת יותר נמוכה. זה מה שנקרא להפוך את החסרון ליתרון.

פייסבוק - פייסבוק מתאימה לשיווק שותפים ואכן הרבה מהאפיליאט משתמשים בה כמקור תנועה. יש לה יתרונות כמו פילוח דמוגרפי ושיווק ווירלי, אבל לא תמיד המיינדסט של המשתמשים מכוון קניה. לכן הרשת מתאימה לסוג מסויים של הצעות ולשיווק במספר שלבים.

Youtube - אין ספק שסרטונים מושכים מאד גולשים וכיום יוטיוב היא רשת החיפוש מספר 2 בעולם. לדעתי, עדיין לא מספיק אפילייאטס מנצלים את הרשת לשיווק. אולי הסיבה היא המורכבות היחסית של הכנת סרטונים או חוסר רצון בלעמוד מול מצלמה. למרות זאת, יש הצעות שסרטונים מתאימים בשבילם כמו כפפה.

שיווק באימיילים - רבות כבר נאמר על היתרונות שברשימות התפוצה. האימיילים יכולים להיות אמצעי קשר מצויין עם לקוחות פוטנציאלים ומאפשרים לטפח קשרים לאורך זמן. למרות זאת, בגלל כמות הספאמים והאימיילים הרבים שכולנו מקבלים, צריך לדאוג למינון נכון ולערך.

רכישת מדיה - אם ברצונכם להגיע לקהל יעד רחב בזמן קצר, אין ספק שרכישת מדיה היא כלי מצויין. למרות זאת, חשוב לדעת להשתמש בכלי מכיוון שהעלויות לא נמוכות וקל לשרוף כסף. לא מתאים לאפיליאטס מתחילים לדעתי, אבל ישנן נישות שכדאי לפזול לכיוון.

בלוגים - ניהול נכון של בלוג יכול להביא תנועה טבעית ממוקדת וטובה. למרות זאת, יש להשקיע הרבה בעדכון הבלוג בפוסטים חדשים, אחרת הבלוג ידעך. מצויין ליצירת קשר לאורך טווח עם קהל גולשים (קצת כמו עמוד פייסבוק שמנוהל נכון).

לסיכום, יש עוד הרבה אפשרויות כדי להביא תנועה: וובינרים, איבוקים, soloAds... מה שחשוב זה להבין לעומק את קהל היעד של המוצר ולהתאים לו את מקור התנועה. לעיתים יש נטיה להתמקד במקור תנועה אחד (לדוגמא פייסבוק) ולנסות להתאים לו את ההצעות הממירות המתאימות. זה יכול להיות נכון בתנאים מסויימים מכיוון שמתמקצעים במקור התנועה ולא קופצים כל הזמן מאחד לשני. אבל מצד שני, צריך לזכור כל הזמן שאי אפשר להתאים בכוח כל הצעה באופן גורף לכל אמצעי תנועה וצריך להיות עם היד על הדופק ועם ראש פתוח. בהצלחה.