בפוסט הקודם דיברנו על החשיבות של התוכן והצעתי משימה של כתיבת 5 עמודי תוכן באופן עצמאי בנושא מסוים שמעניין אותכם. עכשיו אני מעוניין שנתחיל להבין מה אפשר לעשות עם תוכן.
לצורך הדוגמא, נגיד שאנחנו מעוניינים לשווק מוצר בתחום התיירות, במקרה שלנו סוכנות נסיעות. שלב ראשון, אנחנו צריכים לחשוב על הלקוח הפוטנציאלי שעבורו השרות של סוכנות הנסיעות רלבנטי, במקרה שלנו אנשים שמתכננים חופשה. אנחנו צריכים ליצור לעצמנו דמות של הלקוח ולנסות להבין מה הכאבים או הצרכים שיביאו אותו לפנות לסוכנות נסיעות. לדוגמא, קושי בשפה, קושי בבירוקרטיה, חוסר בזמן וכו'.
לאחר שהבנו מה השרות שאנחנו מנסים לקדם, מה קהל היעד ומה קהל היעד מחפש, אנחנו עוברים לשלב מתן הפתרון לדרישה. אם מישהו מחפש סוכן נסיעות, הוא זקוק למידע על החופשה המומלצת או שיש לו רעיון לחופשה והוא רק צריך מישהו שיתפור לו את הבירוקרטיה. בכל מקרה, בדרך כלל הוא יעבור דרך אתרי מידע ויחפש מידע על האיזור שהוא מעוניין לטייל בו. לדוגמא, משפחה שמחפשת לעשות טיול קרוואנים באירופה ומחפשת אטרקציות.
אם תוכלו לבנות בלוג שמכיל עמודי מידע על אטרקציות רלבנטיות לאיזור מסויים (לדעתי חשוב שיהיה בהתחלה ממוקד רק לאיזור אחד ספציפי, כדי שהאתר יהיה יותר נישתי) אז יש סיכוי שתקבלו תנועה טבעית מגוגל (ייתכן שרק לאחר מספר חודשים, אבל יש לנו סבלנות). את התנועה תוכלו לנסות להמיר לכיוון של ההצעה של סוכנות הנסיעות ואם הכל יעבוד כמו שצריך אף לקבל עמלה.
בניית בלוג היא התנסות מעולה ואחד היתרונות בנישת התיירות שלכמעט כל אחד מאיתנו יש ניסיון תיירותי כזה או אחר. תמונות מחופשות מחו"ל, טיפים שאתם יכולים להמליץ לאנשים שיבואו לאותו מקום שנפשתם וכו'. בגלל זה, מחסום הפתיחה לפתיחת בלוג תיירות הוא נמוך ואפשר לעשות זאת בקלות יחסית.
לסיום, מספר מילים לגבי אקטיביות. ייתכן שאתם קוראים את הפוסט, מתלהבים מהרעיון וכבר עולה לכם רעיון לבלוג ואתם רוצים להתחיל לכתוב, או לחילופין ייתכן שאתם אומרים שזה שטויות ולא מתאים לכם להשקיע כל כך הרבה כדי שיהיה סיכוי שאולי עוד 3 חודשים או חצי שנה תהיה תנועה לבלוג שאולי נצליח להמיר אותה. את ההחלטה האם זה מתאים לכם והאם זו הדרך שאתם בוחרים אף אחד לא יכול לקחת במקומכם. אני רק חושב, שמי שכן יחליט לבחור בדרך הראשונה, יכול ללמוד הרבה מהתהליך, מעבר לראיה הצרה של זמן השקעה מול סיכוי להצלחה. בלוג זה נכס, זה שלך ואתה יכול לכתוב שם כמעט כל מה שבא לך ומתי שמתחשק לך.
אבל מה שאולי הכי חשוב בנכס הראשון שלך זה שתוכל להשתמש בנכס הזה כדי לנסות להתקבל לרשתות שותפים. זה בעצם כרטיס הכניסה שעשוי לומר לרשתות השותפים, יש לנו פה מישהו רציני ויש לו נכסים שאנחנו רוצים להשתמש ביכולות ובתשתיות שלו. בהצלחה