בלוג בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל

איך משפרים יחס המרה?


יחס המרה הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בבחינת יעילות ואפקטיביות של אתר. כאשר מדברים על יחס המרה ניתן לשייך אותו למספר מרכיבים באתר, לדוגמא, יחס המרה של עמוד צור קשר - היחס בין מספר הפניות לבין כמות הכניסות לעמוד צור קשר.
על מנת לשפר את יחס ההמרה אפשר לשפר ולבחון מרכיבים רבים ולכן על מנת לתת טעימה קטנה אציין מספר מרכיבים של כפתור ה-"שלח" או ה- SUBMIT (לכפתור השליחה יש חשיבות להנעה לפעולה):

  1. צבעוניות - האם היא בולטת משאר המרכיבים בעמוד או משתלבת, עדיף כמובן בולטת.
  2. אפקט הבלטה - לעיתים הוספת אפקט של הבלטה (יצירת כפתור) עוזרת להגדלת אחוזי ההמרה.
  3. הוספת אלמנט גראפי - שילוב של חץ, משולש וכו'.
  4. הטסקט הכתוב על הכפתור - לעיתים מתכנתים נוטים לרשום עליו "submit" שהיא הפעולה התכנותית של הכפתור, אבל לא מובנת על ידי כלל הגולשים. האם רושמים "שלח" או כיתוב מניע לפעולה "כן, אני מעוניין במידע נוסף!".
  5. מיקום הכפתור
לסיכום, שימו לב ליחס ההמרה של המרכיבים באתר ותנסו לשפרם באופן קבוע. בצעו ניסיונות ותמדדו בעזרת הססטיסטיקה או בעזרת כלים ייעודיים. בהצלחה.