בלוג בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל

איך לבחור דומיין?


בחירת דומיין הוא אחד השלבים החשובים בבניית אתר ומכיוון שבדרך כלל לא תחליפו את הדומיין לאתר שימו לב טוב טוב לפני שתבחרו אותו (טיפ חשוב בסוף הפוסט...). כאשר מדובר בדומיין שהוא שם החברה, אין הרבה משחקים (במידה והדומיין לא תפוס), אך כאשר יש גמישות רחבה יותר בבחירת הדומיין תנסו להכניס לתוך הדומיין גם מילת מפתח עיקרית. הדבר יכול לעזור בקידום (למרות שבעבר הכוח לקידום בגוגל של המונח בדומיין היה בעל משמעות רבה יותר מאשר כיום) אבל לא הכרחי.

טיפים נוספים: הקפידו על דומיין לא ארוך מדי, אל תשתמשו בהרבה מקפים בשם הדומיין ולא מספרים, תתאימו את סיומת הדומיין לאופי האתר (לדוגמא: אתר בעברית לשוק הישראלי מומלץ לרכוש דומיין עם סיומת co.il אבל דומיין לאתר גלובלאלי שצריך לשדר חברה גדולה מומלץ לבחור בסיומת com וכו').

טיפ אחרון וחשוב: קרה לי יותר מפעם אחת, שחיפשתי דומיין באתרים בחו"ל, מצאתי דומיין טוב אבל לא רכשתי מיידית וכאשר חזרתי לאותו האתר כדי לרכוש תוך מספר שעות, באופן פלא הוא כבר היה תפוס (על ידי חברת הדומיינים שבה ניסיתי לרכוש). הדבר קרה לי גם אצל רשם דומיינים בארץ. אז כדי לתמצת את הטיפ, במידה ואתם מוצאים דומיין טוב, כדאי לקנות מיידית ולא להתמהמה מכיוון שאותם בעלי אתרים, שבהם הקשתם צרופים לחיפוש, יכולים לרכוש את הדומיין במקומכם ולנצל את תמימותם של הגולשים. אחר כך, הם ינסו לעשות כסף בלמכור את אותו הדומיין במחיר גבוה ומופקע. אז תזהרו שם בחוץ...