בלוג בניית אתרים וקידום אתרים בגוגל

איך מוצאים בונה אתרים מקצועי?


תחום  בניית האתרים עובר תהפוכות ושינויים באופן תמידי והתפקיד של בונה אתרים ממשיך להיות חשוב וקריטי להצלחת התהליך. אבל מה זה בעצם התפקיד של בונה אתרים, איך ניתן למצוא בונה אתרים טוב, פרילנסר, עצמאי או חברה ועוד שאלות רבות שאנסה לענות במאמר זה (טיפים נוספים אתם יכולים למצוא גם במאמר "בונה אתרים פרילנסר עצמאי").

נתחיל בקצת היסטוריה, בשנות ה-90 כאשר האינטרנט החל את דרכו, החלו לקום חברות לבניית אתרים ועלתה הדרישה של בוני אתרים. מכיוון שהתחום היה חדש, אז אנשים רבים עברו קורס מזורז לבניית אתרים, יסודות ה-HTML, איך משתמשים בפוטושופ וכו' והחלו ממלאים את החלל שנוצר. באותה תקופה הביקוש לבוני אתרים היה גדול על ההיצע ולכן לעיתים קרובות היו מתקבלים למשרות בוני אתרים לא מקצועיים, אבל זה היה מספיק בתקופת בועת ההיטק העליזה.
ככל שהתקדמו השנים והאינטרנט נכנס ברוב עוצמתו, החלו לצוץ קורסים מקיפים יותר ופחות לתחום בניית האתרים והתחום נהפך ליותר מקצועי. למרות זאת, לאחר התפוצצות בועת ההיטק בשנת 2000, חברות לבניית אתרים רבות נסגרו ומשרות רבות של בוני אתרים צומצמו. התפוצצות הבועה גרמה להקטנה משמעותית של עלויות השכר של בוני אתרים ולכן בוני אתרים שהגיעו מהתחום התכנותי (מהנדסים, הנדסאי תוכנה, תכנות גבוה) עזבו את תחום האינטרנט ועברו לתחומים מתגמלים יותר. כתוצאה מכך, תחילת שנות האלפיים התאפיינה בהקטנת ההיצע של בוני אתרים מקצועיים וכמובן בצמצום קורסי ההכשרה של בוני אתרים על ידי בתי הספר והמכללות השונות. לסיום הפרק ההיסטורי, אני רק אציין שהשתרשות האינטרנט לכל תחומי החיים והופעתם של גוגל והרשתות חברתיות, העלו מחדש את קרנו של תחום בניית האתרים וקם דור חדש של בוני אתרים, שלא ידע את התקופה לפני תחילתו של האינטרנט. 

בונה אתרים טוב, הוא בונה אתרים שלא מפסיק להתקדם. חייבים ללמוד כל הזמן בתחום הזה, הטכנולוגיה משתנה, שפות התכנות, פלטפורמות (בניית אתרים למובייל וטאבלטים...) וכו' ואסור לקפוא על השמרים. על מנת להיות בונה אתרים טוב צריך להיות ניצוץ תמידי בעיניים לתחום האינטרנט אחרת צוללים לכיוון הייצור - פס הייצור, ולא ממשיכים להתקדם. כמו-כן, חייבים להבין ברמה מסויימת שני תחומים נושקים - עיצוב אתרים ושיווק אינטרנטי. בונה אתרים ללא חוש עיצובי עלול לא לדייק בניואנסים הקטנים - יישור טקטסטים, שיבוץ תמונות מתאים וכו', ובונה אתרים ללא הבנה של שיווק אינטרנטי צולל לייצור ללא אפשרות של הוספת תובנות בתחום הנעה לפעולה, מיתוג, הדגשת מסרים וכו'.

בונה אתרים פרילנסר יכול לשמש כיד משלימה למעצב האתרים. למרות זאת, חשוב להדגיש בתחילת התהליך מי מוביל את הפרוייקט (למי יש את זכות המילה האחרונה). כמו-כן, טיפ ענק לכם הלקוחות: שימו לב מה האחריות של בונה האתרים לאחר השלמת בניית האתר. בוני אתרים רבים מחליטים לבצע הסבת מקצוע לאחר מספר שנים ואתם עלולים להתקע עם אתר פיל לבן.

לסיכום, המרכיב של בונה אתרים מקצועי הוא קרדינאלי להצלחת בניית האתר. תנסו להבין את המקצועיות של בונה האתר על ידי קבלת המלצות מלקוחות קודמים שלו, תשאלו אותם גם על תהליך בניית האתר, האם בונה האתר היה פתוח או עקשן כמו פרד. האם הוא היה מוביל ונתן אינפוט שמגיע מהנסיון שלו או שהוא היה מובל, הקטין ראש והיה למעשה פועל ייצור. שימו לב לטכנולוגיה שמשתמש בונה האתר, שימו לב למימוש טראנדים עיצוביים אצל לקוחותיו ותבדקו כאמור את האופק העתידי שלו - על מנת שלא תשארו עם פיל לבן. אז שיהיה לכם המון בהצלחה ואנחנו נשמח להעניק לכם שרותי בניית אתרים מקצועיים במידה ותחפצו...