מאמרים בנושאי קידום אתרים ואינטרנט

קידום אתרים ו- AdWords


ודאי שמתם לב לאותם קישורים ממומנים שמצויים בצידי תוצאות החיפוש בגוגל. ובכן, אותן פרסומות נקראות AdWords והן למעשה שרות פרסום בתשלום שמאפשר גוגל.

בניגוד לתוצאות החיפוש הרגילות, שמבוססות על סריקה אובייקטיבית של אתרים על ידי גוגל, המודעות שמוצגות בצידי התוצאות הינן בתשלום.

קיימים מספר יתרונות לשימוש במודעות הללו בגוגל:

  • קידום אתרים הוא תהליך ארוך, שהתוצאות שלו אינן מושגות באופן מיידי, במידה ויש צורך להכניס כמות גדולה של גולשים בטווח הקצר, כדאי לשקול את השימוש בפרסומות.
  • כאשר נרשמים ל-AdWords ניתן לנהל קמפיינים פרסומיים ולהפיק מהם מידע שנחוץ לתהליך קידום אתרים. מידע לדוגמא: אילו מילות מפתח יעילות יותר ויעילות פחות, כמות ההקלקות על מודעות שמנוסחות באופן שונה וכו'.
  • ניתן להגדיר תקציבים קטנים ואפילו של מספר שקלים בודדים, בניגוד לקמפיין באנרים אפקטיבי שמצריך אלפי דולרים.
  • ההקלקות על הפרסומות בגוגל איכותיות יותר מבאנרים מכיוון שעל באנרים ייתכן שילחצו גולשים שאינם רלבנטים ולעומתם אדם שמקליק על פרסומת בגוגל כבר "סונן" סינון ראשוני, מכיוון שהוא הקיש כבר מילת חיפוש רלבנטית.
לסיכום, כדאי לשקול בחיוב שימוש ב-AdWords של גוגל כחלק מתוכנית השיווק של האתר. ההרשמה פשוטה וקלה ותקציבי הפרסום ההתחלתיים לא חייבים להיות גדולים. מומלץ מאד, לאתרים חדשים שעדיין לא עברו תהליך של קידום אתרים או שנמצאים במהלכו וצריכים להכניס לאתרם גולשים כבר בטווח הקצר.