מאמרים בנושאי קידום אתרים ואינטרנט

קידום במנועי חיפוש ו-CMS


החלטתם לבנות אתר לחברה, ובכן מה עכשיו? פניתם לבקשת הצעות מחיר לחברות לבניית אתרים, ניפגשתם עם אנשי מכירות או שקיבלתם את ההצעות ישירות לאימייל ואתם טובעים בנתונים והצעות.

הטרנד של חברות לבניית אתרים של השנים האחרונות הוא בניית מערכת ניהול תוכן עצמאית לאתר. אותן מערכות (CMS = Content management system) מאפשרות לנהל באופן עצמאי אזורים באתר או את כל עמודי האתר. למרות שלכאורה, מדובר בהצעה מפתה, אנחנו ממליצים לבחון ביסודיות את הצרכים האמיתיים שלכם מהאתר ולתת לעצמכם תשובה כנה- האם יש לכם את הכישורים והזמן על מנת לעדכן ולבנות עמודים באופן עצמאי. על הנושא הנ"ל נדון באחד המאמרים הבאים, אבל נושא המאמר הנוכחי הוא הקשר של אותן המערכות עם קידום אתרים במנועי חיפוש.

רוב מערכות ניהול התוכן שמוצעות על ידי חברות לבניית אתרים בארץ לא מותאמות לקידום אתרים במנועי חיפוש. ייתכן שאותם אנשי מכירות יפארו את היכולות, את העצמאיות, את הטכנולוגיות... אבל הם "ישכחו" לציין שבמידה ותשתמשו באותם מערכות, קיים סיכוי גדול שאתרכם לא יופיע במקומות ריאלים במנועי חיפוש כדוגמת Google.

כאשר איש קידום אתרים ניגש על מנת לבחון אתר, הוא בודק דבר ראשון את הפלטפורמה שעליה בנוי האתר. אנחנו מציעים שתעשו ניסוי קטן. תיגשו לרשימת הלקוחות של החברה, שמציעה לכם את המערכת, תכנסו למספר אתרים שהם בנו, ותבדקו את שורת הכתובת שמוצגת בדפדפן בזמן שיטוט באתר. כתובות בעיתיות הן כתובות שמכילות הרבה מאד פרמטרים כגון:

http://www.site.wq.il/page.aspx?top=3&ins=40&sty1=none;&sty=none;&sty2=none

כתובת נכונה במקרה הזה הייתה צריכה להראות כך:

http://www.site.wq.il/page.aspx

הצגנו כאן קצת על קצה המזלג את נושא מערכות ניהול התוכן וקידום אתרים במנועי חיפוש, קיימים עוד פרמטרים רבים שנדון במאמרים הבאים.