אחד השלבים הקשים בכל בניית אתר הוא ארגון התוכן והחומרים הטקסטואליים. על מנת להצליח
להעביר את המסר של האתר יש להקדיש לתוכן מחשבה וחשוב להקפיד על הכללים לכתיבה נכונה
שיקלו אחר כך על תהליך קידום האתר במנועי חיפוש.
חשוב שהתוכן יהיה יעודי לאתר ויותאם למדיה האינטרנטית. למה הכוונה? פעמים רבות חברות משתמשות לבניית האתר בחומרים טקסטואלים שמשמשים אותם במדיה המודפסת או במצגות.
מצגות בנויות בדרך כלל משקפים בעלי כמות תוכן מוגבלת (פונטים גדולים, רשימות של נושאים וכו'), כאשר לרוב האדם שמשתמש במצגת משלים את התוכן באופן מילולי. במידה ותוכן כזה יוכנס באופן אוטומטי לאתר הוא יהיה לא ברור ואף משעמם.
לגבי שימוש בפרוספקטים, קטלוגים וכו' כספקי תוכן, חשוב לערוך את הטקסט לפני הכנסתו לאתר, הרי אין חשיבות בפרוספקט מודפס לדוגמא, למיקום הופעת מילות החיפוש בעמוד שחשוב בקידום אתרים במנועי חיפוש.
באתרים תדמיתיים, חשוב להעביר את המסר בצורה ברורה וקליטה תוך כדי הבנה של המדיה האינטרנטית. טקסטים ארוכים של עמודים על עמודים, קשים לקריאה דרך המסך ולעיתים חשוב להגיע לפואנטה בצורה קלה, מהירה ונוחה.
לסיכום, אני ממליץ להקדיש מחשבה לנושא התוכן, לארגן אותו בצורה נוחה לגורם שיבנה את האתר ואף להשתמש בשרותי קופיראיטינג מקצועיים שיעזרו לנסח את הטקסטים ולהתאים אותם לגולשים. וכמובן, להתייעץ עם מקדמי אתרים, לקבלת הנחיות.