מושגי מפתח באינטרנט
Search Engine Marketing - SEM, שיווק במנועי חיפוש. השיווק משתמש במרכיב מילות המפתח כאמצעי להשגת יעדיו כאשר הרעיון הבסיסי הוא שמילות המפתח הופכות את השיווק לממוקד יותר ומתאים לקהל המטרה.
בתחילת תהליך ה-SEM מוגדרת האסטרטגיה השיווקית שמתאימה ללקוח:
- שיווק PPC (תשלום עבור הקלקה) לדוגמא מודעות AdWords בגוגל.
- SEO - אופטימיזציה למנועי חיפוש שמאפשרת לקדם את האתר בתוצאות האורגניות של גוגל.
האסטרטגיה השיווקית שנבחרת מושפעת משיקולי ROI (עלות-תועלת) ומשיקולים שיווקיים שאינם תמיד קשורים באופן ישיר לתחום ה-SEM.