אחת השאלות הראשונות שעולות לפני התחלת כל תהליך קידום אתרים הינה ההתחייבות. הלקוח מעוניין שמקדם האתר יתחייב על הופעה במילות מפתח מסויימות בעמוד הראשון. יש לציין, שבקשה כזאת היא לגיטימית בכמעט כל תהליך של התקשרות בין לקוח לספק. למרות זאת, בתהליך של קידום אתרים, התחייבות היא בעייתית. מנוע החיפוש גוגל הינו למעשה צד שלישי ומקדמי האתרים לא יכולים לדעת מה צופן העתיד. ביחסים בין גוגל ומקדמי האתרים מתקיים למעשה תהליך של למידה מתמשך, כאשר החברה בגוגל משדרגים את הנוסחא שלפיה נקבע סדר ההופעה במנוע החיפוש, ולעומתם מקדמי האתרים מזהים את השינוי, מנתחים את הסיבות ולומדים כיצד לקדם בהתאם.
ניקח לדוגמא מצב שבו הלקוח מעוניין לקדם מילת מפתח תחרותית מאד, שבה עשרת האתרים הראשונים נעזרים בשיטות של קידום אתרים. במצב כזה ייתכן שמבחינת עלות/תועלת פעולת קידום אתרים כמעט לא משתלמת לאותה מילת חיפוש ולכן כל התחייבות היא לא הגיונית.
במקרים שבהם לקוח מתעקש על התחייבות, יכולים לקרות בדרך כלל אחד מהשניים: או שמקדם האתרים ישתמש בשיטות פסולות על מנת לעמוד ביעדים ואז הנזק לטווח ארוך ייתכן שיהיה גדול מהתועלת הריגעית, או שתהליך הקידום לא יניב יחסי שיתוף פעולה שהכרחיים להצלחת הקידום.