גוגל מתחשבת בשני גורמים בחלוקה של 50%-50% לגבי ההחלטה על סדר הופעת הקישורים הממומנים כאשר הגולשים מקישים מילת מפתח מסויימת. הגורם הראשון הוא התקציב, הסכום שמוכנים המפרסמים לשלם עבור כל הקלקה והגורם השני, הוא מידת הרלבנטיות של המודעה למשתמשים. היחודיות והעוצמה של גוגל היא היכולת להציג את התוצאות הרלבנטיות, המתאימות והטובות ביותר לגולשים. מכיוון שגוגל מקפידים על נקודה זו גם בתוצאות האורגניות וגם בתוצאות הממומנות, הם הוסיפו פרמטר של רלבנטיות המודעות כדי לא לגרום מצב שסדר ההופעה יהיה תלוי רק בגודל התקציב שברשות אותו המפרסם. וכידוע, לא תמיד בעלי תקציב הפרסום הגדולים ביותר הם גם הרלבנטים ביותר לקהל הרחב. מידת הרלבנטיות של המודעה נקבעת לפי כמות החשיפות שלה לעומת כמות ההקלקות עליה.
ועכשיו לסיום, נושא סדר המודעות. המודעות מדורגות לפי סדר, מלמעלה למטה, כאשר המודעה המתאימה ביותר בשיקלול שני הפרמטרים תופיע בראש העמוד. ישנם מקרים שבהם גוגל מוסיפה גם תוצאות בראש התוצאות האורגניות. במקרה כזה, הסדר יהיה שהמודעה בעלת דירוג מספר 1 תופיע למעלה בראש העמוד מעל התוצאות האורגניות וכך בסדר יורד, כאשר הסדר ממשיך בהתאם לצד השמאלי.
לא כל אחד יכול להופיע במודעות למעלה. רק המודעות שגוגל מזהה כאיכותיות ביותר מקבלות את ה"צ'ופר" והאפשרות להופיע גם מעל התוצאות האורגניות.