"ארגז החול" באופן כללי הינו מונח שמציין תופעה שבה אתרים חדשים שמועלים לרשת קופצים בדירוג בגוגל למקומות רחוקים ולא ריאליים (לדוגמא מקום 500 ,1000 וכו') למספר חודשים ורק לאחר תקופת הצינון הם חוזרים לדרוגם הריאלי. בתקופה המתסכלת הנ"ל, כל ניסיונות הקידום אינם משפרים את תצוגת התוצאות בגוגל.
למרות שבעבר, ההתבוססות ב"ארגז החול" היתה בלתי נמנעת לכלל האתרים, הדבר השתנה. ברצוננו להציג מספר מסקנות מניסוי שערכנו שייתכן שיעזרו למקדמי אתרים, בהתמודדות עם התופעה.
העלנו לרשת בתקופה כמעט זהה שני אתרים בעלי מכנה משותף תוכני. אין הכוונה תוכן משוכפל אלא התמודדות על מילות מפתח זהות. חשוב לציין, לא מדובר בניסוי בתנאי מעבדה, אלא בתצפית על שני אתרים שייתכן שניתן להסיק ממנה על התופעה.
תנאי הניסוי: