בפגישות ייעוץ רבות אנחנו נתקלים בפערים בין המונחים המקצועיים של מקדמי אתרים
לבין ידיעותיהם של הלקוחות. הפעם בחרנו להסביר בקצרה את עמוד התוצאות של גוגל.
כאשר מקישים מילת מפתח מסויימת, מקבלים שני סוגי תוצאות:
בצד הימני מקבלים תוצאות אורגניות, שנמצאו באופן עצמאי על ידי גוגל ללא תלות בתשלום ובצידו השמאלי מקבלים תוצאות של קישורים ממומנים (PPC), שמפרסמים משלמים סכום כסף מסוים לגוגל עבור כל הקלקה עליהם וכניסה לקישור שבתוך המודעה. לעיתים מופיעות מודעות ממומנות גם בחלקו העליון של העמוד על רקע תכלת. המודעות הללו, שייכות בדרך כלל למפרסמים שמפעילים קמפיינים רחבים לאורך זמן וגוגל מצ'פר אותם.
ונקודה נוספת, אין קשר בין הפרסום של קישורים ממומנים על התוצאות האורגניות בצד ימין. בתהליך של קידום אתרים, מבצעים פעולות שמטרתן לשפר את מיקומם של האתרים בצידו הימני בלבד של עמוד התוצאות.