כל מקדם אתרים זקוק לכלים שיעזרו לו במלאכת הקידום, החל מכלים לניתוח סטטיסטי, בדיקת PR ועוד.
נתחיל בנושא הסטטיסטיקה, ישנם מספר סוגים של אפליקציות שמנתחות סטטיסטיקה. ישנם כלי אינטרנט כגון Google Analytics שנותנת ניתוח מקיף מאד ו-StatCounter שמספקת ניתוח בסיסי וקל On-Line לאתרים (יש להם גם שירות חינם לאתרים קטנים) וישנן תוכנות שולחניות כגון ClickTracks המקצועית ו-WebLog החינמית.
מבחינת כלי אופטימיזציה ישנם כלים שמספקים פתרונות מקיפים כגון: ניתוח On-Line של אתרים תוך כדי גלישה וישנם כלים ספציפיים שמבצעים ניתוח של אלמנט יחיד כגון בדיקת PR, בדיקת קישורים נכנסים וכו'.
בקבוצה השלישית של האפליקציות ישנן תוכנות שעוזרות בחקר מילות מפתח כגון Word Tracker.