כאשר מבצעים תהליך של קידום אתרים, נוטים בדרך כלל להתרכז במנוע החיפוש של גוגל. למרות זאת,
חשוב לזכור שבמקביל לגוגל קיימים מספר מנועי חיפוש נוספים.
גוגל מספק ומוצא את מירב האתרים הרלבנטים לעולם העסקי, אך מכיוון שעולם הגולשים הינו הטרוגנטי ומורכב מקבוצות נוספות, לדוגמא צעירים וילדים, חשוב לשים לב להבדל בדפוס הגלישה ולבדוק אלטרנטיבות במנועי חיפוש קצת פחות "נוקשים".
לאחרונה נתקלנו במצב שבו היינו צריכים לשווק אתר שפונה לקהל יעד של ילדים ובזמן קצר (לקראת ארוע מוגדר). התחלנו בתהליך של קידום אורגני וניסינו לפעול בהתאם לאותם הכללים וסגנון החשיבה של קידום בגוגל ולמרות זאת, הבחנו שדווקא הרצינות ואף הכבדות של גוגל הייתה לנו לרועץ.
ככל שהתקרבנו למועד האירוע, הבנו שעלינו לשנות את דפוס החשיבה ולחשוב בראש של ילדים. מכיוון שוואלה, אחד האתרים הפופולרים ביותר בישראל, מרכז טראפיק מגוון שכולל גם צעירים, גילינו שהופעה במקום גבוה יותר בוואלה, הביאה למעשה כמות גולשים רבה יותר מאשר גוגל.
ניתן לומר שבמקרה הספציפי הנ"ל, גוגל לא סיפק את הסחורה. למרות שהאתר ששיווקנו היה בין האתרים הרלבנטים ביותר לאותו ארוע, בפרק זמן של 3 חודשים שהוקצב לנו, לא ניתן היה להתברג בראש התוצאות. ניסיונות קצת יותר דרסטיים ואולי מהירים מדי (עדיין כובע לבן) עלולים לגרום לאתר להיכנס לארגז החול או לחילופין לגרום לגוגל לחשוד באתר ואף להעלימו מעמודי התוצאות לזמן מסויים.
במועד האירוע, היינו ממוקמים בעמוד השני בגוגל במילת המפתח הראשית ובמקרה הנ"ל גם היחידה (שם הארוע) וחששנו שלא נצליח לספק את הסחורה, אך מבט בסטטיסטיקה גרם לנו לחייך. כל 3 דקות בממוצע הגיע לאתר גולש ייחודי חדש דרך וואלה. הסתבר לנו, שדווקא הופעה במקום השני בוואלה הביאה לטראפיק עצום ולהצלחת שיווק האתר.
המסקנה העיקרית שלנו מאותו תהליך שיווקי היא לחשוב פתוח. אין ספק שגוגל הוא המלך, אבל גם הנסיכים יודעים לעשות עבודה לא רעה בתחומים מסויימים. ייתכן מאד שוואלה איננה הפתרון למגזר העסקי, אבל דווקא בתחומים צעירים ואולי עממיים, ייתכן ששיווק באתרים מובילים יכול להשלים את תהליך קידום האתרים האורגני המסורתי.