דיוור של ניוזלטרים ללקוחות הוא להערכתי אחד מכלי השיווק היעילים ביותר. מדובר בכלי שמאפשר לפנות באופן אישי לכל לקוח (פרסונליזציה) בהצעות שיווקיות כאשר ניתן לשלב "מניעים לפעולה" רבים בתוכו.
הדרך הנכונה לשלוח ניוזלטרים היא דרך מערכת דיוור מקצועית. ישנן מספר מערכות דיוור ישראליות כאשר אחת הנפוצות ביותר היא מערכת של אקטיבטרייל. המערכת מאפשרת לבנות בקלות מספר מרכיבים שדרושים למשלוח ניוזלטרים:קיימים שני סוגים עיקריים של ניוזלטרים. ניזולטר אינפורמטיבי הוא ניוזלטר שמטרתו לספק אינפורמציה לגולשים. לרוב הוא יכיל תקצירי מאמרים או מידע בנושא הרלבנטי לגולש לדוגמא: מאמרים בנושא קידום אתרים, אופטימיזציה למנועי חיפוש וכו'.
הסוג השני של ניוזלטר הוא פרסומי ומטרתו למכור מוצר או שרות מסויים. ניוזלטר מסוג זה מתאים במיוחד לחנויות אינטרנטיות שיכולות לקשר את הניוזלטר ישירות לעמוד המכירה של מוצר מסויים.
לדעתי, כתוצאה מכמויות "דואר הזבל" שמקבלים גולשים מדי יום (למעלה מ-80% מתעבורת הדואר בעולם מוגדרת היום כ"דואר זבל"), הסבלנות שלהם לניוזלטר הפרסומי קטנה ולכן האפקטיביות שלו הולכת ויורדת. על מנת להמשיך ולהשתמש בניוזלטר הפרסומי יש לשלב בין שני הסוגים. כאשר גולש יקבל ניוזלטר שמכיל מידע שמעניין אותו ובמקביל משובצות בניוזלטר בצורה מכובדת ונקיה גם הצעות פרסומיות, האפקטיביות תהיה גדולה יותר.
כדאי לדעת ששליחת ניוזלטר חייבת להיות מבוצעת על ידי גורמים מקצועיים מכיוון שאחרת התועלת שבניוזלטר תהיה נמוכה ולעיתים אף יכול להיגרם נזק.
ברצוני להציג מספר נתונים טכניים שרלבנטים לנושא: