מאמרים בנושאי קידום אתרים ואינטרנט

מדריך - איך שולחים ניוזלטר דרך מערכת דיוור?


דיוור של ניוזלטרים ללקוחות הוא להערכתי אחד מכלי השיווק היעילים ביותר. מדובר בכלי שמאפשר לפנות באופן אישי לכל לקוח (פרסונליזציה) בהצעות שיווקיות כאשר ניתן לשלב "מניעים לפעולה" רבים בתוכו.

הדרך הנכונה לשלוח ניוזלטרים היא דרך מערכת דיוור מקצועית. ישנן מספר מערכות דיוור ישראליות כאשר אחת הנפוצות ביותר היא מערכת של אקטיבטרייל. המערכת מאפשרת לבנות בקלות מספר מרכיבים שדרושים למשלוח ניוזלטרים:
  1. מערכת ליצירת טפסי הרשמה מודולרים שניתן לשתול באתרים שלכם או בדפי נחיתה. ניתן לבחור ממבחר של טמפלטים עיצוביים שונים ולקבוע את כמות השדות בטופס.
  2. מערכת לניהול הנמענים, ניתן לסווג לקבוצות על מנת לשלוח ניוזלטרים שונים לקבוצות שונות.
  3. מערכת לבניית ניוזלטרים מתבניות מוכנות או מבניה של ניוזלטרים בעיצוב אישי.
  4. מערכת ליצירת קמפיינים שבה מגדירים איזה ניוזלטרים ישלחו לאיזה קבוצות של נמענים.
  5. מערכת לשליחת ניוזלטרים מתוזמנים באופן אוטומטי, כלומר אפשר לדוגמא לבנות 10 ניוזלטרים ולתזמן שליחה של ניוזלטר כל כמה ימים החל ממועד ההרשמה של כל נמען.

אם אתם מעוניינים בהנחה של 10% לדיוור במערכת הדיוור של אקטיבטרייל תלחצו על הקישור הבא ובהרשמה תכניסו את הקופון: MAY781

קיימים שני סוגים עיקריים של ניוזלטרים. ניזולטר אינפורמטיבי הוא ניוזלטר שמטרתו לספק אינפורמציה לגולשים. לרוב הוא יכיל תקצירי מאמרים או מידע בנושא הרלבנטי לגולש לדוגמא: מאמרים בנושא קידום אתרים, אופטימיזציה למנועי חיפוש וכו'.
הסוג השני של ניוזלטר הוא פרסומי ומטרתו למכור מוצר או שרות מסויים. ניוזלטר מסוג זה מתאים במיוחד לחנויות אינטרנטיות שיכולות לקשר את הניוזלטר ישירות לעמוד המכירה של מוצר מסויים.

לדעתי, כתוצאה מכמויות "דואר הזבל" שמקבלים גולשים מדי יום (למעלה מ-80% מתעבורת הדואר בעולם מוגדרת היום כ"דואר זבל"), הסבלנות שלהם לניוזלטר הפרסומי קטנה ולכן האפקטיביות שלו הולכת ויורדת. על מנת להמשיך ולהשתמש בניוזלטר הפרסומי יש לשלב בין שני הסוגים. כאשר גולש יקבל ניוזלטר שמכיל מידע שמעניין אותו ובמקביל משובצות בניוזלטר בצורה מכובדת ונקיה גם הצעות פרסומיות, האפקטיביות תהיה גדולה יותר.

כדאי לדעת ששליחת ניוזלטר חייבת להיות מבוצעת על ידי גורמים מקצועיים מכיוון שאחרת התועלת שבניוזלטר תהיה נמוכה ולעיתים אף יכול להיגרם נזק.

ברצוני להציג מספר נתונים טכניים שרלבנטים לנושא:

  • קיימת מגבלה מסויימת לאורך הניוזלטר. כבר נתקלתי במקרים שבהם כמות קוד ה-HTML של הניוזלטר הייתה כל כך גדולה שברגע שהיא הגיעה למחשב הגולש היא נקטעה והניוזלטר יצא משובש.
  • החל מ- OUTLOOK 2003 התמונות לא מוצגות באופן אוטומטי בגוף הניוזלטר והגולש נאלץ לאשר את הופעת התמונות לפני הצגה ראויה של הניוזלטר. קיימות שיטות שמאפשרות להתגבר על המחסום הזה ולהציג את הניוזלטר באופן ראוי כבר בהתחלה.
  • רשימת התפוצה שאליה נשלחים הניוזלטרים חייבת להיות מורשת כי אחרת אתם תוגדרו כספאמרים.
מידע על אפשרויות הדיוור של ניוזלטרים במאמר "ניוזלטרים - כיצד לדוור"